Friday, May 18, 2012

Ulama Politik Yg Paling Tak Boleh Di Pakai!!!

Nik ajis ni selagi ada d dunia ni makin mengucar kacirkan umat Islam d Malaysia. Dia ingat dia tu cerdik sangat. Dia rasa kecerdikan dia sama taraf dengan Tun M kot?
Ulama macam ular salam semak! Fatwa kesemua di atas kepentingan diri sendiri.

Agaknya dia terpaksa mempertahankan kuasanya krn dia tak puas lagi bermewah dgn mahligai dan kereta mewah dia.

Sebelum menang kononya rendah diri dan low profile. Bila dah berkuasa.....semua benda boleh! Apa dia tu? Sendiri mau ingat lah!

***Nik aji ooii...bila nak berundur? Nak bertongkat langit ke?


Kome Sokmo
Administrator

7 comments:

  1. ko la yg bangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik ajis is a satan..beware..!!!dia bolh panggil ulama lain anjing ..jd bkn kh scara bangang dia pon anjing..

      Delete
  2. DASAR PEMBELIT DAN LIDAH BERCABANG PUAK PARTI SESAT...!!!!

    Muzakarah: Sudah bertahun Umno tak sahut

    Harakahdaily,
    18 Mei 2012
    KUALA LUMPUR, 18 Mei: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melihat kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri berkenaan pelawaan bermuzakarah antara Umno dengan PAS sebagai idea lapuk yang dikitar semula.


    “Ini kerana Umno tidak pernah ikhlas mahu mengadakan muzakarah dan sudah bertahun idea ini dilontarkan namun tidak pernah mereka serius menyahutnya setiap kali cadangan ini dibuat,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor.

    Katanya, DPPM menganggap pelawaan muzakarah dengan Umno adalah tindakan terdesak bagi menyelamatkan jangka hayat mereka yang sudah tinggal beberapa bulan sahaja lagi.

    Menurutnya, mereka menganggap muzakarah akan memberikan kekuatan politik dan boleh memenangkan mereka sehingga menyebabkan keresahan di kalangan pemimpin, ahli dan penyokong PAS serta Pakatan Rakyat.

    Hakikatnya, kata beliau umum telah memahami sepak terajang politik sedemikian dan tindakan ini hanya menambah kekuatan sokongan terhadap PAS.

    Justeru, ujarnya DPPM merasa kesal kerana dalam keadaan terdesak begini barulah Umno mahu mengadakan muzakarah dengan PAS sedangkan selama ini PAS yang paling kuat difitnah dan dikutuk.

    “PAS dan pemimpin tertingginya dituduh sesat, jumud, tidak bertamadun, konservatif, memecahbelahkan masyarakat, menyalahgunakan Islam demi kepentingan politik, serta tuduhan yang maha berat terhadap YAB Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat – Mursyidul Am PAS sebagai ‘bapa kafir’.

    “Dalam keadaan demikian tidak sekelumit pun PAS dibenarkan membela diri untuk menjawab tohmahan liar tersebut,” ujarnya.

    Katanya lagi, agak menghairankan parti yang dituduh sesat, jumud dan lemah diajak berbincang pula.

    “DPPM menegaskan bahawa pucuk pimpinan PAS bersedia mengadakan muzakarah dengan pemimpin Umno untuk kepentingan agama Islam, bangsa Melayu dan negara,” ujarnya.

    Tegasnya, PAS sedia atas platform apa pun sama ada muzakarah, dialog, debat, forum dan lain-lain dan bersedia di mana-mana pentas sekalipun.

    Beliau berkaya, yang hanya PAS inginkan adalah muzakarah tersebut diadakan secara terbuka supaya rakyat dapat menilai dan melihat isi muzakarah tersebut.

    Jelasnya, PAS tidak mahu ianya dibuat secara tertutup kerana ia menghalang maklumat daripada pengetahuan rakyat.

    Malah, ujarnya PAS secara konsisten mengajak Umno untuk berdebat dalam pelbagai isu termasuk politik dan pembangunan negara.

    Beliau menegaskan lagi, PAS bersedia menawarkan pemimpin-pemimpin kanan untuk bermuzakarah dengan mana-mana pemimpin tertinggi Umno.

    Selain itu, ujarnya DPPM juga mencadangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin Pakatan Rakyat berdebat dengan Perdana Menteri dalam pelbagai isu.

    ReplyDelete
  3. yg kau bodoh pergi baca harakah tu apasal?surat khabar PASsesat x kan nk bagitahu keburukkan dan kelemahan dia...bonggok....ada otak tapi letak di kepala lutut...org follow blogger....

    ReplyDelete
  4. kalo ikut PRU 12, PAS menang pun sbb org bukan mlayu paling byk undi PAS, bila nik aziz nk ber muzakarah dgn umno, ini bermakna, PAS telah mengguris perasaan org bukan melayu, secara otomatik, pas akan kehilangan pengundi bukan melayu. ini bermakna PAS semakin lemah selepas kehilangan sokongan dr org2 melayu dek kerana ISU pemecatan hasan ali dan isu negara Islam. apa2 pun, MUHYIDIN memang strategis dann bijak !
    pas akn kalah teruk PRU 13 nti, bgus muhyidin, teruskn bermuzakarah, pas akn semakin lemah!

    ReplyDelete
  5. KARUT-MARUT NIK AZIZ SEPANJANG MASA
    Berikut adalah beberapa ungkapan, ucapan dan sikap mengarut Tok Guru sepanjang masa :-

    1. Nik Aziz pernah menyamakan kelahiran Nabi Muhammad SAW sama seperti ‘mamat-mamat’ lain, justeru, Maulidur Rasul tidak perlu disambut.
    2. Nik Aziz berkata boleh berkawan dengan syaitan untuk menjatuhkan UMNO.
    3. Nik Aziz mengatakan seluruh ayat dalam al-Quran adalah politik.
    4. Nik Aziz kata DAP lebih Islam daripada UMNO.
    5. Nik Aziz menghalalkan maki hamun, mencarut pabila mempertahankan Buku Shit yang ditulis oleh Datuk Shahnon
    6. Nik Aziz benarkan pemimpin DAP menggunakan ayat al-Quran dan hadis ketika kempen politik.
    7. Nik Aziz setuju kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam.
    8. Nik Aziz pada bulan Mei 1999 berkata Pas bersyukur DAP berubah pendirian dan mahu bekerjasama dengan Pas asalkan tidak menubuhkan Negara Islam.
    9. Niz Aziz menggelar UMNO sebagai barua.
    10. Nik Aziz menggelar ulama UMNO sebagai terompah kayu.
    11. Nik Aziz kata Allah juga samseng dan mencarut.
    12. Niz Aziz tuduh mufti Perak sebagai ejen UMNO.
    13. Nik Aziz pernah menggesa diadakan doa bala keatas Perdana Menteri.
    14. Nik Aziz pernah sifatkan Malaysia sampai sekarang belum merdeka kerana Perlembagaan Persekutuan kafir.
    15. Nik Aziz pernah doakan Perdana Menteri pecah perut kerana kes royalti minyak.
    16. Nik Aziz pernah berkata dia tidak bangga jadi Melayu.
    17. Nik Aziz berkata berkali-kali dia suka Cina malah mahu suatu hari nanti Cina memimpin Pas.
    18. Nika Aziz kata dengan UMNO dia tidak mahu bersatu tetapi dengan parti cauvinis Cina DAP, dia boleh bersatu. Nik Aziz menuduh UMNO nasionalis dan assabiyah, sebab itulah tidak boleh bersatu.
    19. Nik Aziz kata UMNO hanya untuk orang Melayu, manakala Pas untuk semua orang Islam, tidak kira Melayu, Cina atau India.

    ReplyDelete
  6. 20. Nik Aziz tidak pernah menegur ahli2 atau penyokong2nya yang membuat kesalahan. Sehingga hari ini dia tak pernah menegur ahlinya yang menganggap dia sebagai nabi. Secara tak langsung dia menyokong ahlinya itu.
    21. Nik Aziz menghalalkan demonstrasi 3.0 dan memberi wang ringgit pada penyokong2 Bersih kononnya ia merupakan cara moden untuk menggulingkan kerajaan atas sebab kemungkaran.
    22. Nik Aziz menyifatkan kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria bahawa Pas sudah menyeleweng dan menyalahgunakan agama Islam sebagai “pandangan lapuk seorang mufti”.

    Banyak lagi kenyataan dan hujah Nik Aziz yang dianggap tidak berpijak di bumi nyata. Setiap kali hujahnya dilaporkan di media, pengikut Pas akan mempertahankannya, semata-mata berasaskan kepentingan politik. Tanpa membuat penilaian lojik, mereka terus menyokong. Sikap begini menyebabkan mereka dianggap sebagai pengikut taksub.
    Disebabkan Pas mengiktiraf Nik Aziz sebagai pemimpin parti dan ulama, apa juga perkara dicakapkannya semua dianggap betul, disokong dan dipertahankan. Kenyataannya tidak pernah disanggah sesiapa dalam Pas walaupun apa yang diucapkannya tidak betul.
    Jika sahabat2 Rasulullah sendiri yang membuat kesalahan, sudah pasti Rasulullah akan menegur mereka, tetapi Nik Aziz tidak. Dia lebih suka umat Islam bertelagah sesama sendiri. Firman Allah SWT dan sabda Rasulullah SAW telah berkali-kali menyuruh pada perpaduan umat dan memegang pada tali agama tetapi sikap Nik Aziz adalah sebaliknya.

    Surah Al-Imran baris 3 ayat 105,”Janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang bercerai-berai dan berselisih sesudah datang keterangan yang jelas kepada mereka, mereka itulah orang-orang yang mendapat siksa berat”.
    Surah Al-Imran baris 3 ayat 152,”Sehingga apabila sampai (saatnya) kamu lemah kerana berselisih ( berbalah / berbantah-bantahan dalam urusan ( pemerintah ), maka ( akhirnya ) kamu akan menderhaka ( kepada pemerintah yang ada )”.
    Surah Al-Anfal baris 8 ayat 46,”Dan janganlah kamu sekelian berbantah-bantahan ( berbalahan ) yang akan menyebabkan kamu menjadi kecewa dan kehilangan kekuatan”.
    Hadis Riwayat Bukhari 5/70 No.2410,”Janganlah kamu saling berbantah-bantahan ( berbalah / berikhtilaf ), sebab orang-orang sebelum kamu telah berbantah-bantahan lalu mereka binasa”.


    Firman2 & Hadis2 diatas menyuruh umat Islam supaya bersatu padu tetapi Nik Aziz juga Pas mengajar umat Islam bertelagah sesama sendiri dan menghalalkan pula apa yang haram.

    ReplyDelete