Monday, May 23, 2011

Kerajaan Selangor Kasi RM1K Anak Melayu Mangsa Tanah Runtuh, Teoh Beng Hock RM300K & Kugan RM30K ?

Di fahamkan bahawa Kerajaan Selangor cukup perihatin kepada rakyat Selangor. Banyak janji janji kebajikan akan di berikan dari pendapatan bulanan sara hidup, air, api dan macam macam lagi telah di janjikan hingga lah kepada bencana atau apa apa kematian yang mendapat liputan (popular).

Rakyat Selangor gembira dengan kesediaan dan ke perihatinan Kerajaan Negeri.

Tapi Kerajaan Selangor tidak sepatutnya memilih bulu utk membantu. Janganlah bantuan juga hendak di politikkan!

Dengar cerita mangsa kejadian tanah runtuh mendapat hanya RM1K sahaja. Teog Beng Hock pula mendapat RM300K sedangkan TBH ada unsur unsur melindungi bukti rasuah dan masih dalam siasatan.

Tentu anda tidak lupa tentang Kugan bukan? Khabarnya Kugan di jadikan isu politik oleh Pakatan Pembangkang dan keluarga mendiang menerima RM30K.

Kesian kepada mangsa yang berbangsa Melayu dan beragama Islam. Mereka tidak mendapat perhatian Kerajaan Negeri.

Kalau setiap isu itu mendatangkan faedah dan keuntungan politik mereka akan buat apa saja dan sangup berguling guling di jalanan. Bila isu membabitkan orang Melayu mereka membisu. Takut di herdik dan di halang oleh kuasa DAP.

Mereka sangup menerima arahan dan menjadi Perkakas DAP utk berdemonstrasi sana dan sini. Yang beriya iya melakukan adalah orang Melayu. DAP kawal remote kat rumah sahaja.

* marilah saudara seislam dan sebangsa kita bersatu utk masa depan anak cucu kita.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

  1. khalid kata budak2 mana bulih pegang duit banyak, lagi pun mak bapak yg terima tu dah tua pun,jadi tak payah pakai duit banyak, ingat la melayu malaysia yg tak berapa sedar lagi, umno berkawan ngan cina,india tetapi menjadi ketua, pas berkawan ngan dap dan keadilan menjadi pra syarat,adakah pkr dan dap memerlukan nasihat pas??? jika pr berkuasa tidak munkin mca, gerakan dan mic akan masuk pr,dan tidak teragak2 buang pas jika banyak songel serta tak ikut arahan,apa akan jadi masa tu jika umno + pas tak cukup mejoriti untuk tubuh kerajaan,<< masa tu melayu BODOH

    ReplyDelete
  2. ini lah di nama kan perangai BABI... PAKATAN KHINZIR

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni lah kita wajib ingat mengingati. bila nasi dah menjadi bubur...menangis air mata darah sekali pun Melayu nak memerintah balik tidak boleh...

    ReplyDelete