Tuesday, August 19, 2014

Tun Dr Mahathir & Dato Seri Najib Razak terima maklumat yang tidak tepat.

Saya mengambil berat teguran Tun Dr Mahathir mantan Perdana Menteri ke atas Dato Seri Najib Tun Razak. Teguran terbuka yang dibuat hari ini melalui blog Che Det memanaskan suasana politik tanah air apatah lagi dengan kemelut isu perbalahan Pakatan Rakyat di Selangor.

Saya melihat teguran oleh Tun Dr Mahathir ini adalah kerana salah maklumat yang beliau terima. Apa yang Tun Dr Mahathir nyatakan adalah satu kesilapan maklumat yang mana saya yakin ada pihak pihak yang tidak memaklumkan pekara sebenar kepada mantan Perdana Menteri itu. Begitu juga dengan apa yang berlaku pada pentadbiran Najib Razak yang mana beliau juga tidak menerima laporan yang benar dalam pentadbiran beliau, dan isu ini pada pendapat saya adalah satu masaalah "Perhubungan" yang serius dihadapi mantan PM Tun Dr Mahathir dan PM Dato Seri Najib Tun Razak ditambah pula dengan pihak ketiga yang sedang cuba melaga lagakan dua individu penting negara.

Kegilaan pihak pihak yang mahu mengeruhkan hubungan Tun Dr Mahathir & Dato Seri Najib Razak sudah acap kali berlaku yang mana banyak cerita cerita dari penglipur lara mengatakan Tun M dan Najib tidak sehaluan. Ini semuanya adalah satu perpsepsi yang dimainkan oleh musuh dari luar dan juga musuh dalam selimut dalam memastikan kerajaan BN yang ada hari ini menjadi lemah dan seterusnya menyalahkan Dato Seri Najib Tun Razak.

Saya memohon kepada mereka yang berada berdekatan dengan Tun Dr Mahathir menyampaikan pekara yang sebenar dan begitu juga dengan mereka yang berhampiran dengan Dato Seri Najib untuk menyampaikan pekara yang sebenar. Saya yakin jika kedua dua diberikan fakta dan cerita sebenar maka tidak ada permasaalahan yang timbul seperti mana yang berlaku hari ini.

Buat mereka yang mengadu domba dengan menyebarkan berita dan cerita yang tidak tepat kepada Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Najib Razak, saya mohon untuk tidak meneruskan propaganda jijik ini. Dalam keadaan senario politik hari ini seharusnya kita bersatu hati menyedarkan rakyat Malaysia akan kebaikan dan manfaat bersama kerajaan Barisan Nasional berbanding Pakatan Pembangkang.

Kemelut Pakatan Rakyat PAS, DAP dan PKR yang berbalah sesama mereka yang mahu menempatkan Wan Azizah isteri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu memberikan kesedaran kepada rakyat Malaysia bahawa pakatan Pembangkang parti yang tidak ikhlas menjaga rakyat dan ini yang perlu kita maklumkan kepada rakyat agar mereka sedar pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional sama ada di waktu pentadbiran Tun Dr Mahathir mahupun Dato Seri Najib Razak mengutamakan Rakyat dan bukannya meletakkan keroni seperti mana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim meletakkan isterinya sebagai Menteri Besar Selangor.

Tun Dr Mahathir perlu di berikan maklumat yang benar akan gerak kerja Dato Seri Najib Tun Razak manakala Dato Seri Najib Tun Razak pula harus diberikan cerita yang benar dari pegawai pegawai di PMO, pemimpin kerajaan, UMNO, BN dan rangkaian sahabat yang ada. Kita seharusnya terus merapatkan hubungan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dengan PM hari ini Dato Seri Najib Tun Razak dan bukannya menjadi agen kepada perpecahan mereka berdua ini.

Saya bercakap atas kapasiti sebagai ahli UMNO yang tidak mahu perpecahan berlaku diwaktu kita memerlukan perpaduan untuk terus mempertahankan Agama Bangsa dan Negara

-Wan Muhammad Azri
(AJK Bahagian UMNO Wangsa Maju)

Kome Sokmo

FB  : Kome Sokmo

Twitter : @komesokmo

No comments:

Post a Comment